• Główna
  • Technologie
  • System rurowy Jacob – dlaczego jest jednym z najbardziej cenionych na rynku?

System rurowy Jacob – dlaczego jest jednym z najbardziej cenionych na rynku?

Systemy rurowe firmy Jacob są jednym z najchętniej stosowanych rozwiązań w obszarze transportu materiałów sypkich. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu założona w 1924 roku niemiecka firma Jacob posiada szeroką ofertę doskonałych i niezawodnych rozwiązań, które są w stanie sprostać wymaganiom wszelkiego rodzaju zakładów produkcyjnych i przetwórczych. Czym charakteryzują się ich produkty i dlaczego warto skorzystać z ich systemów rurowych?

Zastosowanie systemów rurowych Jacob

Zadaniem systemów rurowych jest transport materiałów sypkich w obrębie zakładu produkcyjnego. Ich głównym elementem są specjalne rury i łuki oraz połączone z nimi elementy, np. jednostki produkujące ciśnienie lub rozdzielacze. Mogą służyć do transportu pneumatycznego, przesypu grawitacyjnego, odpylania i rozdzielania surowców w przemyśle, branży spożywczej czy chemicznej. Aby system taki w pełni spełnił swoje zadanie, musi zostać dostosowany do warunków panujących w zakładzie. Efekt ten osiąga się, dobierając odpowiednie elementy rurociągu. Dlatego ważne jest, aby system taki pochodził od sprawdzonego dostawcy, który dysponuje szeroką bazą elementów, łatwych w montażu i modyfikacji. Popularność systemów rurowych Jacob udowadnia, że firma ta z łatwością spełnia te wymagania.

Charakterystyczne elementy systemów rurowych Jacob

Znakiem rozpoznawczym firmy Jacob są specjalne wywijane obrzeża, w które służą do łączenia elementów rurociągu. Rury o średnicy od DN 60 do DN 400 są zespalane ze sobą za pomocą uszczelek i obejm. Uszczelki wykonane są z materiałów dopuszczonych do kontaktu z żywnością i odpornych na temperatury od -60 do 250ºC. Z kolei obejmy produkuje się ze stali, w wersji tradycyjnej lub w formie szybkozłączki. Elementy o średnicy do DBN 630 łączone są za pomocą obejm żłobkowych z masą uszczelniającą. Większe elementy (do DN 1250) zespalane są na kołnierz luźny lub (w wypadku średnicy do DN 1600) wyposażone w kołnierze płaskie połączone śrubami i uszczelkami. Dzięki powyższym rozwiązaniom systemu rurowe Jacob osiągają najwyższą szczelność i najniższą awaryjność.

Kolejnym charakterystycznym produktem Jacob są dodatkowe wyspecjalizowane elementy rurociągu. Do największych z nich należą rozdzielacze wielodrogowe i przesypy dwuprogowe. Rozdzielacze stosuje się m.in. w transporcie pneumatycznym. Pozwalają na kierowanie materiału z jednego rurociągu do aż 20 rozgałęzień. Dostępne są w wersji standardowej, dwurzędowej, lub z dodatkowymi uszczelnieniami. Przesypy stosuje się w instalacjach grawitacyjnych. Służą do oddzielania materiałów sypkich. Mogą być napędzane ręcznie, elektrycznie lub pneumatycznie i dostępne są w wersji z osłoną zewnętrzną oraz uszczelnieniem wewnętrznym, w tym uszczelnieniem wału.

Zalety systemów rurowych firmy Jacob

Główną zaletą systemów rurowych firmy Jacob jest bardzo szeroki wybór elementów. Dzięki temu, bez względu na rodzaj produkcji, można stworzyć rurociąg potrzebny dla każdego możliwego procesu technologicznego. Dodatkowo wszystkie elementy będące w ofercie firmy są funkcjonalnie skatalogowane, co ułatwia projektowanie i wdrażanie instalacji. Wśród dodatkowych atutów można wymienić:

  • łatwość uzyskania dowolnych części zamiennych i szybka realizacja zamówienia (największy w Europie magazyn wyrobów gotowych),
  • łatwy i szybki montaż, demontaż, modyfikowanie i czyszczenie instalacji,
  • trwałość, niezawodność i bezpieczeństwo: wysoki poziom szczelności instalacji, certyfikat odporności na ciśnienie wybuchu, specjalne przewody uziemiające,
  • dopuszczenie do kontaktu z art. spożywczymi potwierdzone atestem.

Powyższe cechy sprawiają, że system Jacob jest wyjątkowo wszechstronnym rozwiązaniem. Nie dziwi więc, że jest jednym z najchętniej wybieranych w branży.

Related posts

Czym są ekspertyzy hydrologiczne i kto je wykonuje? – specjalistyczny poradnik

Najważniejsze informacje na temat resursu suwnicy

Volkswagen wraca do gry na rynku samochodowym