Volkswagen wraca do gry na rynku samochodowym

Po ujawnionej w 2015 roku aferze dieselgate w koncernie Volkswagena wyraźnie zatrzęsło. Wartość akcji wiodącej marki niemieckiego producenta samochodowego spadła o jedną trzecią w ciągu kilku dni. Afera związana z montowaniem w samochodach oprogramowania manipulującego wynikami pomiarów spalin, w obliczu konkurencyjnych rozwiązań ekologicznych, mocno nadszarpnęła zaufanie społeczne i wizerunek firmy. Grupa Volkswagena się nie poddaje i wychodzi z nową strategią, która obejmuje nawet zmianę logo.

Niemiecka precyzja w obliczu zmian

Doszło do rotacji we władzach koncernu. Prezes Martin Winterkorn podał się do dymisji. Jego miejsce niedawno zajął Herbert Diess. Nowa twarz pojawiła się także na stanowisku dyrektora marketingu globalnego. Jochen Sengpiehl pracował wcześniej w dziale marketingowym grupy Volkswagena w Wolfsburgu, jest nawet ojcem sloganu reklamowego „Volkswagen. Das Auto.” Obecnie ma wzmocnić reputację firmy.

Marka Volkswagena odzyskała jego osobę spod skrzydeł Hyundai Motors, gdzie zajmował stanowisko dyrektora marketingu na obszar Europy. Ekspert marketingowy przedstawił świeże spojrzenie na poprawę nieciekawej sytuacji Volkswagena.

Nowa kampania wizerunkowa Volkswagena

Nowa strategia ma na celu zatrzeć złe wspomnienia po aferze spalinowej i podźwignąć markę z nieciekawej sytuacji. Volkswagen zamierza zaoferować nowe usługi mobilne pod nazwą Moia, aby stać się liderem na rynku elektromobilności do 2025 roku. Pojawiły się także plany wypuszczenia serii modeli pojazdów elektrycznych o wartości 20 miliardów euro. Koncern chce przygotować się do epoki e-samochodów, wprowadzając je do oferty, a zakres kampanii wizerunkowej wydaje się być bardzo szeroki.

Działania marketingowe obejmują również poprawę wizerunku w mediach społecznościowych. Nowy szef marketingu dostrzega potrzebę dotarcia do ludzi młodych. Plama z oleju napędowego, którą dał Volkswagen zostanie zmyta zupełnie nowym wizerunkiem, gdyż w planach przewidziano także zmiany w logo Volkswagena. Na razie nie ma podpowiedzi o tym, jak będzie wyglądać nowe logo. 16 kwietnia 2018 roku na konferencji prasowej w Berlinie, Jochen Sengpiehl zapowiedział, że nowe logo Volkswagena zostanie zaprezentowane w przyszłym roku wraz z nową serią modeli e-samochodów.

Related posts

Wynajem samochodów: co warto o tym wiedzieć?

Monitoring floty przewozów pasażerskich – kontrola opóźnień i wygoda dla pasażerów

Nowy Jedwabny Szlak – historyczna koncepcja – nowe możliwości

Zostaw komentarz