CB650R Neo Sport Café – model ze sportowym zacięciem

Przełom 2018 i 2019 roku przyniósł odświeżenie motocykli w gamie 650 cm3 Hondy. Najpierw CB650F, czyli naked bike doczekał się nowej odsłony, a następnie przyszła kolej na CB650R Neo Sport Café, czyli model łączący klasykę designu z zaawansowaną technologią Hondy. Jakie zmiany towarzyszą odświeżonemu modelowi?

CB650R – rozbudowa koncepcji Neo Sport Café

W odróżnieniu od swojego poprzednika – CB650F – nowy motocykl Honda nie należy do klasy street, ale tworzy nową podkategorię, określaną przez japońskiego producenta właśnie jako Neo Sport Café. Szczególnie eksponuje ona detale techniczne urządzenia: silnik i całą związaną z nim technikę, pozwalając cieszyć oko owocem pracy japońskich inżynierów. Przyglądając się maszynie i rozkładowi akcentów, nie mamy problemu z określeniem, co jest jej najważniejszym elementem – widlasty czterocylindrowy silnik, dodatkowo przykuwający uwagę zaczernionymi pokrywami rozrządu i wału.

Nowy model znacznie upodobnił się do litrowej wersji CB1000R – podobny jest kształt i konstrukcja ramy, przedni reflektor LED. Również bardzo wygodna w użytkowaniu kierownica przywodzi na myśl tę znaną z większego odpowiednika. Sportowy charakter 650-tki podkreślają podwójne lampy przednie i cyfrowy wyświetlacz LCD. Motocykl wymusza też bardziej aktywną pozycję kierowcy za sprawą podniesionych podnóżków i opuszczonej kierownicy.

Nowy motocykl Honda, nowe rozwiązania

Zmiany dotknęły również jednostki napędowej – nowy model rozwija 95,2 KM, przy momencie obrotowym wynoszącym 64 Nm; oba parametry wzrosły więc o około 5% w stosunku do poprzednich modeli. By to uzyskać, dokonano szeregu technologicznych usprawnień (m.in. obejmujących dolot, kolektor wydechowy, przeregulowano zawory i podniesiono kompresję) pozwalających na jeszcze efektywniejsze wykorzystanie spalanego paliwa. W połączeniu z obniżoną o 6 kilogramów masą własną dało to odczuwalnie lepsze osiągi.

Konieczne były również zmiany w resorowaniu. Wykorzystano tu odwrócony widelec Showa SFF. W układzie hamulcowym zastosowano natomiast czterotłokowe zaciski i nowe tarcze, a także sprzęgle, które teraz posiada system zapobiegający szarpnięciom przy redukcji biegów. Dodano również nowatorski system opracowany przez Hondę – Honda Selectable Torque Control, który działa podobnie do ASR w samochodzie, zapobiegając utracie przyczepności podczas gwałtownego przyspieszania. Antyhoppingowe sprzęgło z funkcją asysty będzie pomocne zwłaszcza w warunkach miejskich – pomoże przy zmianie biegów na wyższe i przy ich redukcji, zwłaszcza gdy będzie to nagle potrzebne. Dzięki zwężającej się stożkowo kierownicy łatwiej wykonywać wszelkie manewry.

Nowa Honda Neo Sports Café to model skierowany do wszystkich, którzy cenią niepowtarzalny styl i poszukują maszyny z lekkim i dopracowanym układem jezdnym. Dużą zaletą jest oczywiście czterocylindrowy silnik, który pozwala na agresywną jazdę po torze wyścigowym, ale sprawdzi się również w warunkach miejskich.

Źródło: autowitolin.pl – salon Honda Warszawa

Rate this post

Related posts

Zakup samochodu używanego

Nowy Jedwabny Szlak – historyczna koncepcja – nowe możliwości

Samochodowe dźwigi hydrauliczne – sprzęt do zadań specjalnych